Troyes naar Auxerre. 91km.>780m. - Reisverslag uit Auxerre, Frankrijk van Huub, Carel en Els Breukink - WaarBenJij.nu Troyes naar Auxerre. 91km.>780m. - Reisverslag uit Auxerre, Frankrijk van Huub, Carel en Els Breukink - WaarBenJij.nu

Troyes naar Auxerre. 91km.>780m.

Door: ons Huubke

Blijf op de hoogte en volg Huub, Carel en Els

12 Mei 2018 | Frankrijk, Auxerre

De nacht in Troyes zat nog in de benen toen we na een gelukkig stevig ontbijt koers zetten naar de stad Auxerre. Het weer was weer prachtig. Via de kathedraal en het centrum van Troyes zaten we redelijk snel buiten de stad. Het landschap veranderde van een grootschalig akkerbouwgebied in een heel licht glooiend landschap waarin bossages en kleinschalige akkerbouw en veeteelt elkaar afwisselden. Mooie dorpjes regen zich aaneen. Het was nog steeds rustig maar we zagen iets meer bedrijvigheid. We zaten na 40 km op het terras van een dorpscafé, waar naast ons maar liefst vier mensen op het terras zaten en in daartegenover gelegen bakkerswinkel heb ik drie mensen zien in en uitgaan. In ons boekje heette het een bruisend stadje.
Maar het is de Franse campagne zoals die hoort te zijn.
Op ongeveer de helft van de route zagen we het bordje Chablis staan, weldra gevolgd door wijngaarden. Ik denk dat onze verslagen van karakter gaan veranderen en minder over fietsen zullen gaan dan over de geneugten van Frankrijk, waar we op het moment dat dit schrijf al druk mee bezig zijn.
Gisteren schreef ik over de pijntjes, vandaag kort iets over andere probleempjes die een fietser moet oplossen. Je moet natuurlijk op zo'n dag wel eens naar het toilet. Dat was de afgelopen dagen niet zo 'n groot probleem omdat we niemand zagen en niemand ons dus ook kon zien. Maar als je geen toiletpapier bij je hebt, kun je toch aardig in de problemen komen.
Carel had het vandaag niet bij zich en ik beschikte slechts over een kassabonnetje. Daar deed hij het niet voor. Dat overkomt ons niet meer.
Dan het ledigen van de neus. Dat gebeurt niet met een tissue of iets dergelijks. Je kunt er ook niet voor stoppen. Je drukt dus fietsend met je wijsvinger de ene helft van je neus dicht en ledigt de andere kant op zo krachtig mogelijke wijze. Het ziet er niet uit en het geluid is ok niet prettig, maar praktischer en hygiënischer kan het niet. Ik zei vandaag nog tegen mijn maten dat ik inmiddels verder kan snuiten dan plassen. Je moet wel zeker weten dat er niemand achter je rijdt. Die controle liet vandaag te wensen over. Verdere details bespaar ik jullie, maar de vriendschap heeft er niet onder geleden.
Morgen een mooie route die begint met een fietspad langs een rivier, met de stroom mee, dus met een lichte daling. Heerlijk.

• 13 Mei 2018 - 15:39

Hans Wagter:

Mooi verslag. Voldoende afstand houden en in elkaars wiel rijden zal helaas niet gaan.
    Sterkte dus.

• 13 Mei 2018 - 15:42

Erik:

Nooit geweten dat fietsen zo’n vieze aangelegenheid kan zijn.
    Hopelijk kunnen jullie vanavond douchen.;=))

• 13 Mei 2018 - 18:06

Thomas Breukink:

Leuk stukje! Sam vindt het erg leuk om ons te kussen, we denken tenminste dat het kussen is. Hij drukt zijn open mond tegen je gezicht aan. Hiermee snottert mij ons regelmatig onder. Gelukkig houden we ook erg veel van hem. Dus snotter maar raak, het is goed voor de vriendschap en bonding. Veel plezier, nog maar 503 KM om van te genieten.

• 13 Mei 2018 - 18:26

José De Leeuw:

Wat een leuke reisverslagen! Voor Huub ligt een nieuwe carrière in het verschiet! Hendrik Groen moet op zijn tellen gaan passen!!
    Voorspoedige reis verder! We hopen dat jullie beter weer hebben gehad dan wij. Enkel regen op onze terugreis door Frankrijk naar huis vandaag!! Liefs voor allemaal ook voor de begeleiders. Wij weten hoe dat werkt

• 13 Mei 2018 - 19:09

Jack Ruijters:

Meifietsers met name Gerard nogmaals bedankt voor jullie hulp.

• 13 Mei 2018 - 19:16

Leo:

Vandaag dan toch jullie leuke verhalen gelezen, na eerder alle mails van meifietsers ongezien te hebben verwijderd. Je verwacht iets van Huub en Els ............
    Vertrouwde plekken als Aken, Stoumont, Bastogne, Brasserie van Orval, de uitgestrekte korenvelden richting Troyes, Auxerre, Chablis werden aangedaan. Ik kan jullie volgen alsof ik er zelf bij ben.
    Op het nieuws bij ons uitgebreid aandacht voor het weer in omgeving Auxerre. Bar en boos met veel sneeuw.
    Hopelijk waren jullie vandaag juist zuidelijk genoeg om hieraan te ontsnappen.
    Ben dan ook benieuwd naar het verslag uit Vezelay, zeer goed gekozen pleisterplaats op deze mooie route

• 13 Mei 2018 - 19:59

Leo Boersen:

En het werd de zevende dag en God zag dat het goed was en hij zorgde voor zeven mensen; drie voor de bakker en vier voor de kastelein. "Vaut bien le detour" staat er vast in jullie (alternatieve) Guide M. Het wordt gezellig druk, maar nog geen andere fietsers ontmoet? Moet je meer richting Alpe d'Huez gaan vrees ik, al weer over 24 dagen. En wat een verademing, onderweg geen bordjes met daarop Coca Cola, maar met Chablis! Fransen hebben beslist gevoel voor stijl. De ongemakken; als je achter groepje fietsers rijdt, dat zich van zijn neusinhoud ontdoet zoals door Mister G. beschreven reageer je met "Bedankt voor de douche!" (Is helemaal niet vies, zoals Erik opmerkt, veeleer in de richting zoals door Thomas Breukink opgemerkt.) Overigens; ben meerdere malen aanwezig geweest bij plaspauze van Mister G. en als ik nu lees dat hij (nog veel) verder kan snuiten uit zijn neus, vraag ik me af of daar niet een vergunning voor nodig is? En het andere euvel; meer inkopen doen lijkt me, heb je altijd voldoende kassabonnen bij je. Ken overigens iemand die hetzelfde overkwam en zich bediende van hoog opstaand gras. Leek goed idee, totdat bleek dat het voornamelijk brandnetels waren die hij had geplukt. Ik ga nu te kooi, want het Hijgend Hert roept al weer vroeg.

• 13 Mei 2018 - 20:36

Theo Van Vugt:

Was vroeg wakker wilde voor het Moederdag ontbijt het verslagvan Huub lezen. Deze was nog niet gepubliceerd. Begrijpelijk dat jullie,jullie vrouwe het Moederdag gevoel exstra aan dacht wil geven. Prettige voortzetting van jullie toch. Gr

• 14 Mei 2018 - 10:26

Conny En Huub:

Haha, ik zie het zo voor me! Ook lekker als je er net naast fietst.....getver!!!
    Die pis- en poepstops kan ik me ook iets bij voorstellen, vooral zonder papier......

Ik heb respect voor jullie. Zet hem op!
    Nog veel plezier!

Groetjes,