Cahors naar Saint Grat.63km.>850m. - Reisverslag uit Vailhourles, Frankrijk van Huub, Carel en Els Breukink - WaarBenJij.nu Cahors naar Saint Grat.63km.>850m. - Reisverslag uit Vailhourles, Frankrijk van Huub, Carel en Els Breukink - WaarBenJij.nu

Cahors naar Saint Grat.63km.>850m.

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Huub, Carel en Els

20 Mei 2018 | Frankrijk, Vailhourles

We zijn er. ZONDER ÉÉN KEER TE VALLEN hebben we de tocht volbracht. Daar ben ik zóó blij mee! Vallen doet sowieso heel zeer, maar het geeft vooral grote risico's. In 2012, toen we naar Rome fietsten, vielen we om de haverklap. We zijn nu veel meer ervaren, maar ik denk dat ook de voor ons opgestoken kaarsjes hebben geholpen en dat we ook zijn meegelift op de bescherming die pelgrims genieten.
Na 63 km en 850 klimmeters bereikten we, dank zij de Garmin die zich vandaag geheel rehabiliteerde, het huis van Toon en Betsie. De ontvangst was enorm met een spandoek boven de entree, omhelzingen en champagne.
We hebben ons gedoucht en zitten nu nog steeds onder de veranda te keuvelen onder het genot van vanalles. Morgen is het feest omdat Els jarig is. We gaan gewoon los, de komende dagen en in het weekend naar huis.
Carel kan gaan relaxen, voor Els en mij ligt dit anders. Voor ons was deze tocht een voorbereiding voor de Alpe dHuZes, die op 7 juni plaatsvindt. Dan moeten we, met team 200, gaan pieken, in de dubbele betekenis van het woord. We zijn dan te volgen via een app, die tzt te downloaden is.

Ik wil tot slot mijn fietsmaten danken voor hun inspirerende gezelschap en ik wil graag onze partners danken voor hun steun, die zorgde voor een probleemloze tocht. We hoefden alleen maar te fietsen.
Ik wil jullie , lezers, namens ons allemaal hartelijk dank zeggen voor jullie belangstelling in de vorm van het lezen van en het reageren op onze verslagen. Voor ons was dat een factor die de tocht zeer heeft veraangenaamd.
Dit was ons laatste bericht.
We gaan eten. Bij Betsie.

• 20 Mei 2018 - 18:03

Anne:

Wat een topprestatie!! We zijn trots!
    Geniet van de laatste dagen en een goede reis terug.
    Op naar 7 juni, dat komt zeker goed

• 20 Mei 2018 - 18:25

Kees En Inge Stapel-Seegers:

Geweldig zoals jullie met veel plezier deze tocht hebben volbracht. Ondanks het slechte weer in de Bourgogne, waar overigens nu de zon zich weer uitbundig laat zien. Chapeau voor jullie gehele team en dank voor jullie mooie verhalen.

En Els, van harte gefeliciteerd met je verjaardag; wij zullen vanavond op je toosten.

Kees en Inge

• 20 Mei 2018 - 19:00

Theo Van Vugt :

Het is mooie hou jullie de finisch gehaald hebben. Het verslag lees ik met waterige ogen en een mondhoeken trekkend van oor tot oor. Ze hebben het gehaald geweldig zeg ik tegen Tillie m’n vrouw. Respect voor jullie durf en lef. Nu nog ff de alpe du 6 en dat gaat ook lukken. Gr Theo.

• 20 Mei 2018 - 19:30

Yvonne En Hennie :

Jullie zijn geweldig! Echte kanjers! Veel plezier bij Betsie en Toon!

• 20 Mei 2018 - 20:02

Leo Boersen:

De uitvinding van de fiets is minstens zo spectaculair als de uitvinding van het Web! Wat je al niet kan bereiken in 14 dagen. De eerste fietsen werden in Frankrijk gefabriceerd door Peugeot, in Duitsland door Opel. Beiden gingen pas later auto’s maken. Toen de fiets tot ontwikkeling kwam, kon de gewone man, die voorheen alles te voet moest doen – tenzij hij zich een bespannen koets kon veroorloven- plotsklaps zomaar afstanden van enige tientallen km afleggen, zonder afhankelijk te zijn. De fiets had een sociale omwenteling tot gevolg. Jullie hebben in 14 dagen 1.326 km afgelegd, een gemiddelde van 94,7 per dag. Postkoetsen zouden jullie niet hebben kunnen bijhouden. Ik tel 10.834 hoogtemeters waarbij ik het traject op dag 13 – Brivé naar Cahors - heb gesteld op 1200 meters klimmen. Dat geeft Google maps aan. Er zijn 3 dagen zonder hoogtemeters, terwijl er wel pukkels op de route te zien zijn. Denk dat jullie zonder overdrijving mogen stellen ruim 12.500 meter, misschien wel 13.000 als het al niet meer is, hebben geklommen. Dat is dus het dubbele van wat er 7 juni op het programma staat! Meer dan 1000 meter per dag gemiddeld. Dag 7 – van Auxerre naar Vezelay- was maar 61 km, maar naar verhouding meeste per km geklommen, nl 17,5 km. Als ik het verslag goed lees en ook naar de foto’s kijk denk ik dat de voorlaatste dag inderdaad de zwaarste was van de hele reis. Gewoon de grote neef van de Alpe d’Huez. Alles is nu afgerond en afgezien van de problemen van Carel, is de tocht niet alleen zonder valpartijen maar ook zonder lekke banden verlopen. Uiteindelijk belanden wij allemaal in Pension Avondrood. Daar moet je wat te vertellen hebben en dat hebben jullie! Geniet van je welverdiende beloning. Aan de majestueuze ontvangst heeft het niet gelegen. Ik meld me vast aan bij Mr H. uit O. voor de cursus “ Hoe haal ik meer uit mijn Garmin””, deel 1 – “theorie”- èn 2 , “ Nu aan de slag ermee”!

• 20 Mei 2018 - 20:20

Lia:

Els, fantastische prestatie. Uiteraard ook van je medefietsers.
    Petje af voor jullie.
    Bert en ik hebben genoten van de verslagen.
    Bijna alsof we zelf meefietsen, maar dan zonder moe te worden.
    Geniet van jullie verblijf daar en alvast veel succes bij je volgende uitdaging.

• 20 Mei 2018 - 21:11

Conny En Huub:

Toppers zijn jullie, allemaal!
    Een fijn feest morgen en tot snel weerzien!

• 20 Mei 2018 - 21:22

Pieter En Corrie:

Bij het ontwaken was de eerste vraag van Pieter, “ is er al een nieuw verslag van de fietsers”?
    Met veel plezier hebben wij elke dag genoten van de enthousiaste verslagen van jullie fietstocht. Jullie passeerden vele plaatsen die voor ons welbekend zijn of bekend in de oren klinken maar soms wist Huub de geografische kennis wel erg op de proef te stellen.
    Op onze reis naar het zuiden, per auto, hadden we jullie graag op de koffie uitgenodigd maar jullie bogen té snel té veel naar het westen af.

Wij nemen ons petje af voor jullie volhardendheid en doorzetting.
    Geniet de komende dagen van de prestatie en de welverdiende rust.

Groetjes Pieter en Corrie vanuit Valencia.

• 20 Mei 2018 - 22:43

Marcel Bastiaans:

Fantastisch!

• 20 Mei 2018 - 22:48

Remon:

Een topprestatie! Trots op jullie!

• 21 Mei 2018 - 14:03

Fred En Doré.:

Beste fietsers,

We hebben jullie gevolgd tijdens jullie tocht.
    Proficiat met het volbrengen van jullie missie!
    Gr.

Fred en Doré.

• 22 Mei 2018 - 08:36

Thieu En Mieke:

Geweldig!!! geen ongelukken en een nog hechter fiets-team....wat fijn dat het zo goed gegaan is.
    Een hele gezellige verjaardag Els en jullie allemaal een heerlijk nagenieten .... tot snel, dag dag.

• 22 Mei 2018 - 10:05

Ruud En Mariette:

WE hebben genoten van het dagboek en de foto's. heel hartelijke dank. Ook onze complimenten voor de sportieve prestaties. We kijken uit naar de volgende "fietstocht -verhalen!

Rust goed uit en denk aan het "uitrijden" .