La Catre naar La Souterraine. 80 km.>1190m. - Reisverslag uit La Souterraine, Frankrijk van Huub, Carel en Els Breukink - WaarBenJij.nu La Catre naar La Souterraine. 80 km.>1190m. - Reisverslag uit La Souterraine, Frankrijk van Huub, Carel en Els Breukink - WaarBenJij.nu

La Catre naar La Souterraine. 80 km.>1190m.

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Huub, Carel en Els

16 Mei 2018 | Frankrijk, La Souterraine

Vroeger op de lagere school had je jongens die in het trotse bezit waren van een leren bal. Die bal had een rubber binnenwerk dat je kon oppompen. Daaromheen zat het leer dat dichtgenaaid was met een veter. Als je de bal kopte op de plaats van de veter had je de afdruk van de veter in je hoofd staan. Die jongens mochten altijd meedoen, ook al konden ze er niks van. Zij hadden een bal.Ik heb nooit zo'n bal gehad. Maar nu heb ik mijn Garmin.
We fietsten vandaag door de Limousin. Je merkt dat aan de koeien. Geen witte Charolaiskoeien meer maar hele mooie vriendelijke bruine Limousinkoeien. Het is bijna continue kort klimmen en dalen. Je wordt steeds op de proef gesteld. Maar we kunnen het hebben, want we worden elke dag sterker.
We hebben geleerd van de afgelopen dagen. Je moet hier zorgen dat je voor 12 uur in een bar-tabac bent, want dan gaan ze sluiten. Ziet er niet uit aan de buitenkant maar binnen geweldig. Aardige mensen, je kunt er vanalles krijgen en je krijgt de indruk dat het hele sociale leven van de plaats en verdere omgeving zich daar afspeelt. Kortom: we zijn er dol op en drinken vanaf nu daar s morgens koffie.
Ook nieuw is dat Marga s morgens in de super voor ons stokbrood en een homp kaas heeft gekocht, dat allemaal is opgeborgen in de toeter van Carel. Om misverstanden te voorkomen: de toeter van Carel is een tas die afhankelijk van de inhoud tot 60 cm achter zijn zadel uitsteekt en dat geeft een enigszins komische aanblik en aanleiding tot opmerkingen, vooral van Carel zelf. Hoe dan ook, we hebben onderweg van een heerlijke lunch genoten.
Daardoor gesterkt kwamen we bij snel op onze bestemming. Gerhard had een wel zeer luxe hotel gereserveerd op een voormalig landgoed van een Franse edelman. We zijn, zeker na de eenvoudige behuizingen tot nog toe, zeer onder de indruk. Een minpuntje: het glaasje bier dat Gerard en ik dronken was bedorven. We zitten nu in de salon en maken ons op voor het diner. Het zal heel goed moeten zijn om de lunch die we vandaag op een grasveld langs de weg hebben genoten te verbeteren
En met de entourage van die wei was ook helemaal niks mis.
Ik sluit nu af want de gerant nodigt ons aan tafel. Ik ben benieuwd.

• 17 Mei 2018 - 07:46

Wim Wilting En Nellie Mennen.:

Beste meifietsers.

Wij lezen jullie belevenissen Elle dag met plezier vanuit Spanje. Wie schrijft van jullie de verslagen. Daar waren wij eigenlijk wel benieuwd naar. En waar eindigd de reis.
    Groetjes en nog veel plezier onderweg.

• 17 Mei 2018 - 12:49

Francine Rietjens:

Wat een kanjers zijn jullie , en Huub wat goed om te lezen dat je zo blij bent met je Garmin.
    Zo zie je maar weer wat een " speeltje " een mens blij kan maken.
    Nog heel veel fietsplezier ( mannen passen jullie ook een beetje op mijn zusje (schoonzusje).

Jan en Francine.

• 17 Mei 2018 - 17:24

Chris:

Beste Els, Huub en Carel,

Fijn te lezen dat alles met de dag beter en beter gaat ...
    De koffie voor 12 uur, het stokbrood 's middags in Carels toeter (waar is de foto... ?)

Jullie zijn echte luxepaardjes: Gherard pompt de banden op, ...

Mooi zo!

Nog veel fietsplezier!

Chris en Ady

• 17 Mei 2018 - 18:35

Leo:

Ik moet nu wel de atlas erbij pakken om jullie te volgen.
    Wat een verzorging om jullie heen! Inderdaad luxepaardjes.
    Prachtig om dit zo te kunnen doen. Jullie begrijpen dat ik wel een beetje jaloers ben.
    Helaas gaat het eindpunt al in zicht komen. Geniet er van!

Leo.

• 17 Mei 2018 - 19:24

Harrie:

Dame en heren coureurs en begeleidend personeel,

Oh wat zou onze Tom' Giro' blij zijn met zo'n slaapplaats als Gerhard voor jullie heeft geregeld. Ik zag een foto van een richtingaanwijzer. Ik neem aan dat jullie linksaf zijn gegaan in plaats van rechtsaf want dan sliep vannacht in de kelder..

Het lijkt mij een genoegen om zo door dat goddelijke Franse land te fietsen, wind in de rug, zonnetje erbij , stokbrood in de hand en de verzorging altijd in de buurt.

Huub dank voor je dagelijks verslag. Mooie verhalen, dus dat kun je ook al.

Bonne route op weg naar het zuiden. Moet er nog serieus geklommen worden?
    Harrie

• 17 Mei 2018 - 21:43

Mieke:

lieve mensen,
    we genieten van de verslagen iedere dag Huub ...wat leuk om te lezen dat de reis zich zo ontwikkeld...eerst lekker met z'n drietjes in the middle of nowhere, en nu steeds meer in de omgeving van pelgrims...ha maar ook cafétjes en meer luxe... Wat een top ervaring weer.. !! Hou vol...top hoe het gaat en geniet....
    Groetjes aan jullie allen...liefs Thieu en Mieke

• 18 Mei 2018 - 11:04

Guus:

Beste neef en maten,
    Erg leuk, die plezante verslagen te lezen van een route,
    die we ook al eens goeddeels fietsten.
    Geniet van de fraaie, soms ook saaie route, maar natuurlijk