Brive naar Cahors 115km. - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van Huub, Carel en Els Breukink - WaarBenJij.nu Brive naar Cahors 115km. - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van Huub, Carel en Els Breukink - WaarBenJij.nu

Brive naar Cahors 115km.

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Huub, Carel en Els

20 Mei 2018 | Frankrijk, Cahors

Het was spannend hoe het met de fiets van Carel zou gaan. Gérard en
Carel gingen naar de fietsenmaker, maar het was maar zeer de vraag of het defect verholpen zou kunnen worden. Rond 10 uur werd er gebeld. Het was gelukt! Gerhard was vol bewondering over de kwaliteit van die man, en dat wil wat zeggen. Hij had gezegd dat een Nederlandse fietsenmaker een nieuwe swifter zou hebben geplaatst van 450 euro. Carel was voor een klein deel van dat bedrag klaar. En heel snel. We waren allemaal blij dat het geen verstoring van onze tocht bleek te zijn.
Vandaag was de laatste volle fietsdag. En meteen de zwaarste, zowel in afstand als in klimmeters. Wat de gloriedag van mijn Garmin had moeten worden werd helaas een sof. Tot Rocamadour, onze tussenstop, ging alles goed. Het landschap was ruig, het fietsen ook. We hadden vier lange beklimmingen van rond 2 km met hoge percentages, gemiddeld 8. En dan is 2 km lang. Een beklimming ging van 8 naar 9, 10 en zelfs aan het einde 11%. Maar toen werden we beloond, want vanuit de 11 kwamen we uit op het marktpleintje van Turenne. Wonderschoon. En daar kwam nog bij dat we ineens zomaar Marga zagen lopen, en kort daarbij Gérard. (Yvonne was blijven kijken naar de bruiloft). Gesterkt door hun wensen zetten we weer aan. Het was meteen raak, steil naar boven. We hebben na die fietsdagen gelukkig veel sterkere benen dan bij aanvang van de tocht, dus we sloegen ons er goed door heen.
In Rocamadour gekomen, werkelijk schitterend op een rots gelegen en na Lourdes de drukste bedevaartplaats van Frankrijk, hebben we uitvoerig geluncht en toen weer verder. Mijn Garmin was nog zoekende en toen zagen we een bordje Cahors. Dat volgden we maar toen bleek dat we de parallelle, meer voor auto's bestemde route hadden. We zijn er tot Cahors niet meer van af gekomen. Verder heb ik ook de hoogtemeters niet paraat, waar we vandaag mee hadden kunnen pronken.
Ook na Rocamadour hadden we nog enkele stevige en lange beklimmingen maar die bleven beperkt tot 7%.
Vroeger dan gedacht kwamen we in het mooie Cahors, in onze laatste hotelbestemming.
Morgen fietsen we op ons gemak naar Toon en Betsie in Saint-Grat, ongeveer 50 km. Daar eindigt onze tocht en we verheugen ons erg om hen daar te zien.
Tot slot: Chris vroeg hoe de toeter van Carel er uitziet, na de Garmin ons belangrijkste gereedschap. Bijgaand een foto.

• 20 Mei 2018 - 07:32

Olga Van Der Pennen:

Toppers, zijn jullie!
    Het is weer een geweldige verslag, die ik met plezier aan het lezen ben.
    Lieve groet voor jullie samen en aan Toon en Betsie van Theo en mezelf! En tot snel in Best!!!!

• 20 Mei 2018 - 07:42

Jan Breukink:

Wat hebben jullie een uithoudings en doorzettings vermogen
    En kracht terwijl jullie de 30 jaar al gepasseerd zijn. Nog 1 dag en dan zijn jullie op de
    Eindbestemming verheug me er op Els en Gerhard as zondag weer gezond terug te zien
    Respect en bewondering voor jullie allemaal de fietsers en de ondersteuners

• 20 Mei 2018 - 07:44

Andre:

Wat een Helden tocht weer mooi afgerond. Gefeliciteerd !!!!! Natuurlijk extra felicitates voor de jarige Els (over mijlpalen) gesproken x Andre

• 20 Mei 2018 - 08:05

Frans Van Den Nieuwenhuijzen :

Wat een geweldige prestatie jullie zijn echte toppers ik weet wat klimmen betekend te voet maar met de Fiets is echt Drie keer ZO zwaar

Namens Antonet en mij super wat jullie gezamenlijk presteren

Tot snel in Best

Namens jullie trotse voorzitter

• 20 Mei 2018 - 10:05

Chris:

Beste Els, Huub en Carel,

Wat een mooie prestatie weeral gisteren!
    Al die beklimmingen. Jullie zijn zeker klaar voor Alpe d’Huez binnenkort.

Fijn dat de fiets van Carel net op tijd klaar was ...

Dank voor de foto van de toeter. Toch wel iets praktisch om een en ander mee te nemen...

Vandaag nog een rustig ritje naar de eindbestemming.

Alvast een dikke proficiat voor deze hele prestatie!

• 20 Mei 2018 - 10:19

Tico Dekkers:

Een fantastische prestatie. Vandaag de laatste dag op de fiets en daarna is het goed rusten en terugkijken op een geslaagde tour. We drinken er een op jullie succes.

• 20 Mei 2018 - 11:09

Ed En Alide:

Lieve Els en andere fietsers.
    Wat zijn jullie een stoer team. Els van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Een mooie manier om deze dag te vieren. De plek waar jullie nu fietsen is voor ons zeer bekend. Al zeker 20 jaar gaan we hier met vakantie. Ook dit jaar dus weer de laatste week can augustus en de eerste 2 van september. Veel succes op jullie laatste dag. We wensen jullie een warm welkom in Nederland.
    Groet ook aan Gerard. Liefs van ons.

• 20 Mei 2018 - 21:55

Leo:

De tocht naar Cahors was toch wel de kers op de taart!Mooi om zo een finale te mogen rijden, na de twee geweldige weken door Frankrijk.
    Jammer dat het gezond verstand wordt uitgeschakeld met de navigatie en het laatste stuk van de mooie finale gemist werd.
    En nu op naar Alpe d’Huez! Succes en ik kijk uit naar jullie verslag.

Leo.