Chalon naar Troyes. 117 km - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Huub, Carel en Els Breukink - WaarBenJij.nu Chalon naar Troyes. 117 km - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Huub, Carel en Els Breukink - WaarBenJij.nu

Chalon naar Troyes. 117 km

Blijf op de hoogte en volg Huub, Carel en Els

11 Mei 2018 | Frankrijk, Troyes

Zucht. Waar vind ik mijn inspiratie. Weer een hele dag in de graanschuur gereden. Zie vorige verslag. Weer niks en niemand gezien. Één verschil: dit deel van de regio is welvarender. En heel, heel veel (tegen)wind en windmolens. Wel prachtig weer gehad. Feest om te fietsen.
Het wisselen van traject op mijn Garmin liep niet soepel. (Net les gehad van
Gerhard, die we hier Gérard gedoopt hebben). Dit probleem gaat zich niet meer voordoen. Kan ik ook niet hebben; mijn maten noemen mij mister Garmin. Ben ik trots op. We reden zonder dekking van de Garmin wel verkeerd. Daar kwamen we achter toen we een koffiezaak tegenkwamen, terwijl er op de hele route (weer) niets zou zijn. Zo heeft alles zijn bedoeling, zou Marcel Bastiaans, een bekend kunstenaar uit Oirschot, zeggen.
Als het komkommertijd is, moeten journalisten iets bedenken. Zo heb ik ook wat bedacht om deze pagina te vullen.
Lang fietsen gaat samen met pijn, nou ja, pijntjes. Zo krijgt Carel na enige tijd last van zijn rug. Ik heb daarvoor een therapie. Die bestaat hieruit dat ik inhaak in de armen van de patient, rug tegen rug, en dan til ik hem op zodat hij met zijn benen los hangt te bungelen. Carel heeft zich, mogelijk uit wanhoop, laten overhalen om deze therapie toe te passen. Hij heeft niet meer gevraagd om de behandeling te herhalen. Mogelijk komt dat omdat mijn iPhone er tussen zat. Deed inderdaad zeer. Is helemaal de keus van Carel, natuurlijk.
Els krijgt om zeker moment last van haar nek. Ik weet wanneer dat is, want ik heb dat zelf ook. Dus als ik last krijg vraag ik Els of ze last van haar nek heeft en of we een nekpauze moeten inlassen. Succes verzekerd.
Het was wel een lange fietsdag, mede doordat we fout gereden zijn. Zie foto van de volledig uitgetelde Els en Carel, kort voor de finish.
Troyes, waar we nu buiten zitten te dineren, is een schitterende stad. Onze partners hebben er geweldig genoten en wij ook. Het is hier salsafestival dat tot 6uur morgenvroeg duurt. Wie weet wat er nog allemaal gaat gebeuren. Maar: What happened in Troyes stays in Troyes.

  • 12 Mei 2018 - 05:02

    Theo Van Vugt:

    Het is nog vroeg, net voor m’n wekker af gaat reageren. Blessuretijd als het mogelijk is ga lekker zwemmen. Het is weekend lekker met je partner gaan danzen. Ik ga met m’n vriend Tony werken in Hilversum een huis afmonteren. Wederom wens ik een gezegende toch verder in het mooie Franche landschap gr

  • 12 Mei 2018 - 11:57

    Anne:

    Wat een mooie verslagen weer. Hier in Breda (te) veel auto’s, Jazzende mensen...We sturen ze jullie kant op!

  • 12 Mei 2018 - 12:35

    Tico:

    Het is een mooie reis, zoals aan het verslag is af te leiden, maar je moet er wel wat voor over hebben. Misschien de volgende keer een Thaise masseur uitnodigen om onderweg de rug en nek te masseren. Fijn dat het weer goed is en dat jullie genieten van het landschap. Ik heb twee jaar geleden ongeveer de route gereden met de auto via de Route National naar Bordeaux. Een mooie ervaring. Fijne reis verder en de groeten aan iedereen.

  • 12 Mei 2018 - 13:05

    Ester:

    Wat ben ik trots op jullie! Ik doe het jullie niet na

  • 12 Mei 2018 - 20:39

    Betsie En Toon:

    Wij lezen met veel belangstelling jullie leuke verslag.Wij vertrekken morgen naar Saint-Grat en hopen jullie daar op 20 mei in goede gezondheid te mogen begroeten.
    Betsie en Toon

  • 12 Mei 2018 - 20:41

    Chris:

    Beste Huub, Els en Carel,

    Fijn om die leuke verhalen te lezen!
    Dit doet ons denken aan onze tochten naar Kopenhagen en Berlijn...
    Gaan de partners zich ook wagen aan het fietsen?
    Ady en ik wensen jullie allen nog een mooie reis verder naar het Zuiden.

  • 13 Mei 2018 - 00:00

    Leo Boersen:

    Ik heb de Bijbel terzijde gelegd, om mij in plaats daarvan te laven aan de Heilige schriftuur van de Guide Alternative Michelin literaire pour les cyclistes sportives et accompagnés de leurs épouses. Vele, wat zeg ik, ontelbare pedaalslagen gemaakt, alle drie de auto's weten te ontwijken, afgaande op je reukorgaan toch een café met koffie kunnen vinden, direct weer verder en bij aankomst geen salsa, maar eerst het verslag maken! Dat zijn nog eens dagen en dingen! Via Reims, hopelijk hebben jullie het schoolgebouw niet gemist, waar op 7 mei 1945 Duitsland de onvoorwaardelijke capitulatie ten overstaan van Generaal Eisenhower tekende. Dus weer volop avonturen, want niets is zo verrassend en aangenaam als een niet bestaande koffietent tegenkomen, ook al wordt die niet bemand door een Starbucks meisje. Donderdag met broer Marius en zijn zoon Jorrit de Route Buissonniere ( 135km/2100 hoogtemeters) gereden, start in Tilff. Ik hoor jullie er niet over dus zal het wel geen probleem zijn; de kwaliteit van het wegdek. Was donderdag echt af en toe gevaarlijk, zo abominabel slecht. Staat tegenover dat jullie weer volop kunnen klagen over het landschap, maar bedenk A; zonder graan geen worstenbroodjes (en trappistenbier!) en B. zonder boeren heb je niet te vreten. Troostgedachte; in Siberië heb ik circa 100 miljoen berkenbomen gezien bevolkt door 10 miljoen koekoeksvogels. Geen kou (meer) en omdat het landschap compleet verlaten is kan je overal plaspauzes inlassen, maar daarvoor in de plaats interessant nieuw fenomeen; de NEK pauze. Ik ga dat eens Googelen en misschien ook wel hanteren. Ik mis wel de calorieën in de verslagen, toch minpuntje van de Garmin, althans van degene die hem bedient. Krijg de indruk dat deze het verder goed doet, vooral als je weet hoe er mee om te gaan. Je zal zien, dat tegen de tijd de tocht achter de rug is, het apparaat totaal geen geheimen meer heeft voor jullie/Mr Garmin. Handig voor de vervolgtocht, want kan me niet aan de indruk onttrekken, dat jullie er enorm van genieten en dus al plannen worden gesmeed voor nieuwe avonturen. Jullie maken forse afstanden en over 10 dagen of zo is doel al weer bereikt, een somber vooruitzicht, immers Man reist ja nicht um an zu kommen, sondern um zu Reisen ( Goethe)

  • 13 Mei 2018 - 12:38

    Frans Van Den Nieuwenhuijzen :

    Beste stoere fietsers wat leuknom jullie zoo te kunnen volgen

    Als geen ander weet ik wat jullie op deze trajecten beleven helemaal niets!! een groot uitgestrekt graanveld met O Zoveel vergezichten en lange glooiende wegen en paden
    Jullie doen de wegen en maatje en ik liepen de Paden
    Maar ik ben trots op jullie echt een super prestatie en ik geloof dat jullie de kilo,s verliezen en de groep die naar Sint Petersburg nu reizen de kilo,s erbij krijgen

    Geniet van jullie tocht en het heerlijke samenzijn

    Jullie trotse voorzitter op deze sportieve Leden

    Gr aan het verzorgend Team Frans

  • 13 Mei 2018 - 15:28

    Muis:

    Wat leuk om de verslagen mee te mogen lezen!
    Ook al is het landschap volgens jullie eentonig, zo op de foto te zien zijn de korenvelden prachtig! Maar ik hoef er ook geen 2 dagen naar te kijken, hahaha!
    Geniet van jullie tocht en rij voorzichtig! Groetjes Han en Muis.

  • 14 Mei 2018 - 10:12

    Katherine:

    Wat een prachtige foto, die met de fiets in het gras...en wat zul je naar deze op dit moment eentonige beelden van die mega prachtige velden terug verlangen als je weer terug bent in de hectiek van van het normale leventje...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Huub, Carel en Els

Wij, Carel, Huub en Els gaan samen opnieuw een prachtige tocht fietsen. In 2012 zijn wij samen met Erik Jansen naar Rome gefietst (2200km). Omdat het zo een fantastische reis was willen we dat opnieuw beleven. We hebben een mooie route uitgezocht. De naam is: Langs oude wegen en pelgrimssteden. We beginnen in Aken en eindigen in Saint-Gras om daar een aantal dagen bij vrienden (Toon en Betsie) te verblijven. Mogelijk volgend jaar de rest van de route naar Santiago de Compostela!!

Actief sinds 05 Mei 2018
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 7829

Voorgaande reizen:

07 Mei 2018 - 20 Mei 2018

Langs Oude Wegen en Pelgrimssteden

Landen bezocht: