Aken naar Stoumont-Targnon.90 km.>1360m. - Reisverslag uit Stoumont, België van Huub, Carel en Els Breukink - WaarBenJij.nu Aken naar Stoumont-Targnon.90 km.>1360m. - Reisverslag uit Stoumont, België van Huub, Carel en Els Breukink - WaarBenJij.nu

Aken naar Stoumont-Targnon.90 km.>1360m.

Blijf op de hoogte en volg Huub, Carel en Els

07 Mei 2018 | België, Stoumont

Om 10 uur hadden we afgesproken bij de Dom in Aken. Het startpunt van onze pelgrimstocht via de route Langs oude wegen en pelgrimssteden naar het huis van Toon en Betsie in Saint-Grat in Zuid-Frankrijk. Ongeveer 1300 km. Els, Carel en ik met de fiets, onze partners helpend en zorgend met de volgauto's.
We waren er allemaal en op tijd,op een terras bij de (overigens heel indrukwekkende) Dom.
We streken neer op een terras. De uitbater bleek een Palestijn die sinds 1993 in Aken was. Toen we vertelden wat we gingen doen, zette hij een metershoge kaars buiten, stak die aan zei dat die bleef branden tot we zouden starten. Echt een geweldige man. We gaan hem nog eens bezoeken.
Na vele ingewikkelde handelingen die samenhangen met een vertrek, reden we om 12 uur ( de oorspronkelijke bedoeling was rond 10 uur) weg na afscheid van onzer partners, die een dagje in Aken zouden doorbrengen.
Ik ben in het bezit van de meest geavanceerd navigatieapparatuur, voor de kenners: een Garmin 1030. Je kunt er een goede fiets voor kopen. Zo'n ding kan alles, maar de gebruikswaarde is afhankelijk van het niveau van de gebruiker.
We gingen zeer fris van start, Aken uit, maar een tijd later bleek dat we op weg waren naar Maastricht. Een andere route genomen dus. Maar een uurtje later bleek dat we weer richting Maastricht reden. Ik kwam er achter dat ik op een knopje gedrukt had dat ons naar het startpunt van de route leidde, Maastricht dus. Ik heb het dus maar opgebiecht en tot mijn opluchting waren Els en Carel niet boos. De navigatie is verder goed verlopen en ik verheug me in het vertrouwen van mijn fietsmaten. Na ongeveer 90 (in plaats van de geplande 75) kilometers en 1360 stijgingsmeters kwamen we aan bij ons door Gerhard geregelde onderkomen Porte de la Lienne in de buurt van Stoumont, onder Luik. Een voormalig stationsgebouw, opgeknapt tot een hotelletje door een heel sympathiek Kaatsheuvels echtpaar. We zitten nog wat te werken aan de administratie en nog wat te keuvelen. Morgen naar Bastogne en weer een nieuw verslag.

• 08 Mei 2018 - 08:36

Guido:

Hoi Huub, mooi verslag! heel veel fietsplezier en doe ook de groeten aan Carel en Els. Gr. Guido

• 08 Mei 2018 - 08:48

Ruud En Mariette:

ha huub en alle anderen fijn om te lezen dat jullie goed op weg zijn en leuk dit verslag . goede reis groetjes RUUD en MARIETTE

• 08 Mei 2018 - 08:53

Muis:

Hallo fietsers!
    Leuk om zo jullie avonturen vanuit Best te kunnen volgen. Veel succes maar zéker veel plezier met jullie pelgrimstocht naar Zuid-Frankrijk!

• 08 Mei 2018 - 09:01

Erik:

Hi Huub, Carel en Els,

Geweldig leuk om op deze manier van nabij jullie te volgen.
    Ik had niet in de gaten dat jullie al vertrokken waren. Mooi weer tot nu toe.
    Geniet van het fietsen, het gezelschap en de omgeving.
    Ik kijk uit naar een volgend verslag. Groeten, Erik.

• 08 Mei 2018 - 09:16

Katherine:

Hallo sportieve avonturiers...
    Wat heerlijk, op de fiets naar het Zuiden...
    En Huub, zo kennen we je, gewoon op de verkeerde knopjes drukken bij al die ingewikkelde nieuwigheden..maar komt altijd goed...
    Toi toi en geniet
    Groet
    Katherine

• 08 Mei 2018 - 10:04

Jan Breukink:

Hoy 3 bikkels Maastricht is een pracht stad daarom stuurde je apparaatje
    Je steeds weer naar Maastricht .wens jullie veel energie maar ook lol
    Volg jullie avonturen dagelijks jan breukink Mierlo

• 08 Mei 2018 - 10:55

Mieke:

Huub!!!! wat een gezellige schrijfwijze...het thuisfront gaat genieten...en jullie hebben al het nodige te vertellen en dat in 1 dag... gaat wat worden.
    We gaan het volgen...liefs en hou het heeeeel gezond..Thieu en Mieke

• 08 Mei 2018 - 15:46

Hans Wagter:

Leuk om te lezen, zo leven we, vanuit een wat meer rustige situatie, mee met jullie avonturen. Op naar de US tank in Bastigne !

• 08 Mei 2018 - 17:06

Anne:

We lezen en leven graag mee!
    Een goed start is het halve werk

• 08 Mei 2018 - 17:26

Tico En Marijke Dekkers:

Een mooi initiatief maar ook een langen reis.
    Wij volgen jullie op het wiel en wensen jullie een mooie reis en zonder ongelukken.

• 08 Mei 2018 - 18:46

Ady:

Leuk jullie te kunnen volgen en jullie avonturen te lezen.
    Starten met wat extra kilometers in de benen en al 1350 Hoogtemeters is niet mis!!!
    Geniet vooral van jullie trip.
    Chris en Ady

• 08 Mei 2018 - 19:17

Bart, Myrthe En De Kids :

Gaaf, wat een avonturiers.
    Groeten vanuit het tentje

Huub, Carel en Els

Wij, Carel, Huub en Els gaan samen opnieuw een prachtige tocht fietsen. In 2012 zijn wij samen met Erik Jansen naar Rome gefietst (2200km). Omdat het zo een fantastische reis was willen we dat opnieuw beleven. We hebben een mooie route uitgezocht. De naam is: Langs oude wegen en pelgrimssteden. We beginnen in Aken en eindigen in Saint-Gras om daar een aantal dagen bij vrienden (Toon en Betsie) te verblijven. Mogelijk volgend jaar de rest van de route naar Santiago de Compostela!!

Actief sinds 05 Mei 2018